Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
16 postów 162 komentarze

W poszukiwaniu prawdy

intheclouds - Świat po mnie nie chodzi

O trzech samolotach do Smoleńska

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Dzień przed wylotem prezydenta do Smoleńska, pojawił się komunikat o możliwym ataku terrorystycznym na jeden z samolotów UE. Co w takim przypadku muszą zrobić służby zajmujące się bezpieczeństwem głowy państwa? Odpowiedź nasuwa się jedna: zabezpieczyć w trybie wyjątkowym podróż, która miała odbyć się dnia następnego z rana.

Komunikat ten brzmiał tak: „Dyżurna Służba Operacji Sił Zbrojnych RP przekazała do Centrum Operacji Powietrznych w Warszawie informacje o zagrożeniu atakiem terrorystycznym jednego z samolotów Unii Europejskiej”.

mailbox.salon24.pl/272959,zamilczany-tajemniczy-komunikat

I tak, dziennikarzy skierowano na pierwszy lot Jakiem-40. Żeby mieć pewność, że żadna informacja nie wycieknie do mediów. Dziennikarze byli zaskoczeni takim rozwojem wypadków, myśleli, że o godz. 5.00 wylecą razem z prezydentem i jego delegacją maszyną Tu-154.

Wiemy, że miejsc w Tu-154 nie brakowało - plan lotu na 7.kwietnia, sporządzony 1.kwietnia, zakładał lot 105 osób wraz z załogą. Ostatecznie dziennikarzy było 12, a osób w Tu-154 10.kwietnia 96 (nie zjawiła się tylko 1 osoba), więc liczmy 97. 105 - 97 = 8 osób - i tyle przynajmniej mogło polecieć tego dnia Tu-154. Mówienie o braku miejsc w Tu-154 10.kwietnia jest zwykłym kłamstwem.

Dziennikarze dostali świeżo sporządzone broszurki, z nowymi listami i nowymi wylotami samolotów do Smoleńska. Nikt nie mógł przez chwilę pomyśleć, że prezydent może lecieć utajnionym lotem, ze względu na specyficzne okoliczności.

Pod pretekstem rzekomej usterki, przesadzono ich z jednego Jaka-40, do innego, który też stał na płycie lotniska, jakby gotowy do lotu. Z hangaru, w tym czasie, wyprowdzano Tupolewa.

Odlecieli do Smoleńska o godz. 5.29.

Wszyscy pamiętamy pierwsze doniesienia MSZ, w których minister Paszkowski twierdził, że w Smoleńsku rozbił się Jak-40 z prezydentem, który wyleciał z Okęcia o godz. 6.50. Skądś tę informację zaczerpnął. W broszurce, którą dostali dziennikarze na lotnisku, planowy wylot Tu-154 miał odbyć się o godz. 7.00. Czemu myślał, że samolot mógł wylecieć 10 minut wcześniej?

[W pierwszych relacjach TVN24 bardzo pilnowano tego, żeby podawać tylko potwierdzone informacje, co jest bardzo podkreślane przez prowadzącego program. Sprawdzoną informacją, podaną przez tę stację ok. godz. 9.20, a więc 40 minut od oficjalnej godziny tzw. "katastrofy", była właśnie informacja uzyskana z MSZ, że prezydent wyleciał o godz. 6.50 samolotem JAK-40. (http://www.youtube.com/watch?v=PyTYeLy3aWI&feature=related)]

Odpowiadam: nie mylił się. O godz. 6.50 wyleciał Jak-40 z prezydentem na pokładzie, który wywoływał się PLF101 (pod notką wyjaśnienia callsign), a później Tu-154 z resztą delegacji (lot z prezydentem nie miał statusu HEAD http://www.rp.pl/artykul/594191.html - czyli Tupolew nie miał statusu HEAD - przewóz głowy państwa). 

Czas przelotu Jak-40 PLF101 do przelotu Jak-40 PLF031 (dziennikarze) wynosił circa 1 godzinę 50 minut, czyli lądować na Siewiernym powinien ok godz. 8.40 - czyli w tym samym czasie, co oficjalny czas "katastrofy".

Natomiast Tu-154 wylatując o godz. 7.27 powinien lądować w Smoleńsku według planu lotu na 7.kwietnia po 1 godzinie i 10 minutach, czyli ok. godz. 8.37 - blisko oficjalnego czasu "katastrofy", a według planu lotu na 10. kwietnia - po 1 godzinie i 30 minutach, czyli ok. godz. 8.57  - oficjalnego czasu "katastrofy" podawanego przez pierwsze dwa tygodnie po tragedii.

Tu-154 nie mógł się wywoływać jako PLF101 (bez prezydenta), ale leciał z VIPami na pokładzie, więc musiał mieć specjalny, VIP-owski callsign - jaki, jeszcze nie wiem. Mimo wszystko numer boczny również jest podawany w kontaktach kokpit - wieża, czyli 101 musiało się pojawiać.

W Smoleńsku llub okolicach lądowały w godz. 8.40 - 8.56 dwa samoloty (proszę zwrócić uwagę, w tym materiale TVN24 Kuźniar mówi "wiemy, że były 2 maszyny, która się rozbiła, czy był to Jak-40 czy Tu-154". Wcześniej Kuźniar łączył się z Mrozem, który leciał wcześniej Jakiem z dziennikarzami. Przecież musiał wiedzieć, że ten Jak z Mrozem wylądował! Więc był jeszcze jeden Jak-40, czyżby jednak wypłynęły informacje o 2 Jakach?):

- Jak-40  04x  PLF101

- Tu-154M  101  PLF10x

 

Jak donosił "Nasz dziennik", 10.04 rosyjscy poborowi zostali poinformowani o przylocie 3 samolotów z Polski:

www.naszdziennik.pl/index.php

"Sześcioosobowa drużyna rosyjskich poborowych zabezpieczających teren lotniska w Smoleńsku miała zakaz używania jakichkolwiek urządzeń rejestrujących. Powiedziano im o tym w trakcie porannej odprawy. Wszyscy żołnierze musieli zdać własne telefony komórkowe do depozytu. Żołnierzy poinformowano, że przylecą trzy samoloty z Polski, w jednym z nich będzie prezydent RP".

Ciekawą poszlaką w tej sprawie jest również historia Agnieszki Węcławek:

"Była zmiana dwóch, trzech nazwisk. Wtedy właśnie dowiedziałem się, że choć na liście nie figurowała, na pokładzie była żona mojego dobrego kolegi, Agnieszka Węcławek. Miała lecieć jakiem, ale zamieniły się z koleżanką na Okęciu."

Agnieszki Pogródka-Węcławek podobno była ulubienica pierwszej damy.

mmariola.salon24.pl/255295,z-kim-i-czym-miala-leciec-sp-agnieszka

-------------

Rozwinięcie w temacie 'callsign" dla maszyn rządowych:

PLF101 - gdy pasażerem jest prezydent (bądź wykonuje rejs po niego albo technicznie wraca do W-wy).

PLF102 - jw. tylko premier. Wcześniej zdarzało się ,że był to YAK40. Teraz przeważnie Tu-154.

PLF103 -109 - po kolei marszałek sejmu, ministrowie itp. Może byc TU5 i YK4.

PLF111 -119 - Bryza
PLF121-122 TU5, technicznie, bądź bez oficjeli.
PLF131 - TU5 technicznie

PLF010-014 - AN6
PLF001 itd. jak dla 101,102 tyle, że śmigłowce.
YK4 jeśli nie maja statusu - wołają się po regu tj. PLF044,045,047 itp.
Czasem jeśli wiozą kogos mniej znaczącego może byc PLF037, 039 itd.
MI8 bez statusu - po regu, a więc PLF630,631 i 633 dla specpułku.
PLF051-059 CN295

Źródło: http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegolne_lotniska/21-warszawa_okecie_epwa_waw/1373-samolot_rp.html

A tutaj przykładowe zestawienie callsign Jaka-40 045:
http://www.libhomeradar.org/databasequery/results.php?qid=7880341&page=0

------------

Tutaj szerokie rozwinięcie tematu, szczególnie w komentarzach:

freeyourmind.salon24.pl/277507,dziwne-szpule-2

-----------------------

Zdjęcie, źródło: http://o001oo.ru/index.php?s=5384a7290c658e77457f1fbefee2caa0&showtopic=28824&st=25&p=262852&#entry262852

 

KOMENTARZE

  • Witam:)
    Dziękuję za przeklejenie. Istotnie daje to możliwość uczestniczenia w państwa dyskusji. Ubogą ale dobre i to.
    Trzymam kciuki za maratończyków!
    Pozdrawiam
    Anderson
  • @Anderson
    Przeklejenie? Nie za bardzo rozumiem... Nic nie przeklejałam, napisałam nową notkę na podstawie mojej notki sprzed miesiąca i pewnych przemyśleń później u FYMa.
  • @intheclouds
    Skoro do Smoleńska wyleciało 3 samoloty, a wrócił tylko jeden (Jak-40), to nasuwa się pytanie - do kogo należał ten trzeci samolot? Przez kogo był podstawiony? Jeśli byłaby to własność Polski to ktoś zauważyłby brak takiego "szczegółu", jakim jest samolot. Chyba że był to samolot podstawiony przez Rosjan. Dlaczego wieża kontrolna na Okęciu nic nie wspomina o fakcie startu trzech samolotów? Pozdrawiam.
  • @intheclouds
    Oj- przepraszam! do stóp padam- złego słowa użyłem!
    100x przepraszam!
    :)
    Dobrze? Czy zostanie mi wybaczone?
    Pozdrawiam
  • @Hrabia Ups-Gafa
    Wyleciały 3 samoloty (2 Jaki-40 + Tu-154 rano), nawet 4-ty z E.Klichem (Jak-40). Mamy 4 Jaki-40 na stanie 36.Pułku.
    Jeżeli ta hipoteza jest prawdziwa, czy bliska prawdzie, nie doszło w Smoleńsku do żadnej katastrofy lotniczej. A samoloty wróciły w stanie nienaruszonym do kraju.
  • @Anderson
    Rozumiem i wybaczam:)
    Pozdrawiam ciepło z Nowego Egiptu:)
  • @intheclouds
    Ale to by świadczyło o tym, że mnóstwo osób po polskiej stronie jest w "to" zamieszanych. Chyba że czegoś nie załapałem. Gdyby jednak było tak, jak myślę, to naprawdę zaczynam się zastanawiać, w jakim kraju my żyjemy?
  • @gini
    Czy chociaż raz może Pani wykazać się jakąś merytoryczną dyskusją? Proszę ustosunkować się do notki i wykazać nieprzeciętną inteligencją w wykazaniu nieprawidłowości, czy choćby jakiegokolwiek "odbicia" autorce tego tekstu.
  • @intheclouds
    Uff! Dzięki Ci Ra!
    Czytam... już na bieżąco.
    ... w najbardziej nienaruszonym stanie wrócił tu 154 102 z samary. (?)- nawiasem "byłem" tam dzisiaj.
    Ja mam swoją hipotezę, która zakłada, że raport M. nie ujrzy światła dziennego dopóki FYM nie rozwiąże zagadki.
    Pozdrawiam i dziękuję za wybaczenie, przepraszam.
  • @gini
    W powyższym tekście nie powołuję się na żadnych świadków, których Pani nie zna. Ban. Życzę przyjemnego tupania nóżką gdzie indziej:)
  • @Anderson
    Są hipotezy, że 102 to 101. Ale tym na razie nie staram się zajmować, myślę, że najważniejsze dojść do tego, co było i wydarzyło się 10.04 rano na Okęciu. Plus zrozumienie manipulacji czasem w Smoleńsku.
  • @gini
    Ależ ja przecież mówię, że wystartował Jak, a później tutka. Proszę czytać ze zrozumieniem;)
  • @intheclouds
    Jeżeli istotnie było ostrzeżenie o możliwości zamachu i na lotnisku zaczęły się dziać cuda pt. samolot- jak dziennikarzy niesprawny, tak? Potem przesiadka generałów??? ( do jednego samolotu wszyscy- przepraszam ale to jest kompletna bzdura!!!) no to tym bardziej postawiłoby mnie to w stan pogotowia ( nie mówiąc o Tu, że też "coś" nie w porządku, ja czytałem, że to nie klima, ale nie znajdę teraz na pewno) nie leciałbym! Lub! gdybym był za to odpowiedzialny w najdrobniejszym miejscu- zakazałbym! bezdyskusyjnie! Czy posłałbym samolot i udawał, że wszystko się odbywa normalnie, nie wiem, ...nie grywam w szachy od dawna.
    Ale może poprzestanę na czytaniu, żeby nie wprowadzać niepotrzebnie zamętu.
    Pozdrawiam
  • @Anderson
    http://niemcy.salon24.pl/277874,czy-to-byl-fentanyl-czas-na-prawde

    - to bardzo ważne w połączeniu z wiadomością:

    "10 kwietnia tupolew wystartował z drobną usterką: nie działała klimatyzacja. Mechanicy stwierdzili, że to nic groźnego i można lecieć. Naprawą mieli zająć się po powrocie".

    http://www.wprost24.pl/ar/215756/Zapis-smierci/?O=215756&pg=1
  • @Hrabia Ups-Gafa
    Muszą być w "to" zamieszani. Inaczej nie byłoby śledztwa blogerów, bo wszystko byłoby po prostu "transparentne" do szpiku:)
  • @intheclouds
    "Uderzenie w osłonę radaru może skutkować jego wyłączeniem."...
    komentarz do:
    http://www.fakt.pl/artykuly,Tupolew-zderzyl-sie-z-ptakiem-,76185,0,3,1,0,0,0.html

    a jednak znalazłem- oczywiście to nic kompletnie nie znaczy:

    "Piloci stwierdzili, że w samolot uderzył ptak. Sprawdzili urządzenia i podjęli decyzję o kontynuacji lotu. Tuż po północy 9 kwietnia Tu-154M ląduje na Okęciu. Maszynę sprawdzono i nie stwierdzono żadnych poważnych uszkodzeń. W meldunku do dowódcy 36. Specpułku pojawiła się jednak wzmianka o „śladach uderzeń w dolnej powierzchni nosowej części kadłuba samolotu (osłonie radaru) – odpryskach powłoki lakierowej w miejscu uderzenia”."


    Więcej
    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/tupolew-zderzyl-sie-z-ptakiem_144747.html

    to chyba jedno z niewielu miejsc gdzie pisze się wyraźnie o osłonie radaru a nie o samych odpryskach lakieru. Jak mówię: nie znam się.
    Już milczę.
    Pozdrawiam
  • @Anderson
    Takie informacje, zbierane cząstkowo budują cały ciąg przebiegu wydarzeń. I są, jak najbardziej, ważne.
    Lot Tuska tutką 8.kwietnia do Pragi, jego powrót w nocy do waw i spotkanie z ptakiem ma na pewno jakieś ważne znaczenie w całej sprawie tzw. "katastrofy" 10.04.

    I proszę nie milczeć:)
  • @rip LunarBird CLH
    Ad.1: proszę o niezbite dowody, że do "katastrofy" doszło
    Ad.1a: proszę o wyjaśnienie, dlaczego nie było "najmniejszej" czy chociażby jakiejkolwiek potrzeby "urządzania takiej mistyfikacji"
    Ad.1b: proszę o przedstawienie wypowiedzi w moim tekście, która sugeruje, że "nie było katastrofy", bądź też klarownej tezy w tekście stawiającej tę hipotezę

    Ad.2 Proszę o dokumentację w tej sprawie.
    Ad.2a. Proszę o zajęcie strony w tej sprawie, "olanie" przez BOR tak ważnego doniesienia, może pomóc postawić przed Trybunał Stanu wielu postaci znanych nam z czasu do dzisiaj biegnącym swoim rytmem po kreskówkach.
    Ad.2b. Jeżeli takie doniesienie miało miejsce, czy nie pierwszym możliwym wyjaśnieniem katastrofy, branym pod uwagę już kilkadziesiąt minut po "katastrofie" nie powinien być zamach?

    Ad.3 Kiedy twierdziłam, że "śledztwo prorosyjskich i antypisowskich władz w sprawie katastrofy w której zginęli ich polityczni konkurenci w sytuacji w której są w to zamieszani Rosjanie miało jakiekolwiek szanse być obiektywne" w odniesieniu do powyższej notki?

    Ad.4 Wszystkie informacje, jakie przychodzą ze Wschodu, próbują udowodnić, że była katastrofa i że wydarzyła się tam, gdzie ten nieszczęsny ogon Tu-154 na zdjęciach. Nikt nie mówił o 3 samolotach. Nikt.
  • @intheclouds
    No dobrze, ale przecież gdyby tak wiele osób było w "to" wtajemniczonych to wydaje mi się wręcz niemożliwe, żeby utrzymać wszystko w tajemnicy. Zawsze coś by wyciekło...
  • @Hrabia Ups-Gafa
    No właśnie nie było wiele osób wtajemniczonych.
    To wynika ze zwykłego, logicznego myślenia: jeżeli mamy w trybie specjalnym, zabezpieczyć pana X, to robimy to tak, by jak najmniej ludzi o tym wiedziało, a nawet wysyłamy dezinformujące treści ludziom zaufanym, ktoś może być na podsłuchu, ktoś może być idiotą, ktoś może być szpiclem.
  • @rip LunarBird CLH
    1: to tylko hipoteza. Ja prosiłam o niezbite dowody. Rexturbo na pewno się nie obrazi w tej kwestii:))

    2. A Pan tak o tym ze spokojem, jakby to normalne było?

    3. Pan wyciąga daleko idące wnioski. Ja w politykę tu nic nie ubierałam.

    4. Nie wiedzieli. Tylko jakiś jeden powiedział, co nie kumał, co ma powiedzieć. Tacy też po tym świecie chodzą:)
  • Zamach smoleński-Zamach Stanu
    Na dzień dzisiejszy tylko blogerzy mogą ujawnić zbrodnię smoleńską.Mataczenia,ukrywania prawdy ruskich i pomocników polskich zmusza do działania obywatelskiego.
    Jest wiele poruszanych hipotez jedną z nich jest T2 Dla mnie jest dość prawdopodobna i trzeba ją dobrze sprawdzić.Widzę że etatowe trolle za T2 s24 przybiegły
  • @intheclouds
    Witam,

    mam następujące pytania:

    1. Co się stało z Jak-iem 40 Prezydenta?
    2. Co się stało z Tu-154M "101"?
    3. Którego lotu dotyczą opublikowane przez MAK nagrania z kabiny pilotów i stenogram opublikowany przez Komisję Millera?
    4. Którego lotu dotyczą odczyty FDR/QAR zamieszczone w ostatecznym Raporcie MAK?
  • @intheclouds
    ...ostatnie pytanie:

    5. Amerykanie badali logi TAWS. Z którego lotu i samolotu ?
  • hym...do Egiptu zjechały wszystkie agentury świata.
    Jak Amerykanie nie obronią swojego prezydenta w Egipcie, może się to skończyć dla nich tragicznie.
  • @intheclouds
    Zakładając, że ta hipoteza jest prawdziwa zrozumiała wydaje się komentowana onegdaj plotka o tym jak to generał Błasik osobiście siedział za sterami.
    Tyle, że to co uważano za plotkę mogło być świadomym wyciekiem. Ktoś kto znał prawdę wypuścił tę wiadomość celowo, w dobrej wierze , może dla ukierunkowania społecznego śledztwa wiedząc, że oficjalne nieprzymuszone, nigdy prawdy nie pokaże.
  • dot.
    http://lamelka222.salon24.pl/278209,co-sie-dzialo-w-moskwie-rano-10-kwietnia-2010

    „Тут вот один знакомый, кое в чем сведущий, дал понять, что вместе с Качиньским в церемонии должнн был принимать участие и первый по ранжиру в РФ, и уже был на месте.
    Когда случилась трагедия, он помчался в Москву машиной... Все, кто был сегодня на Киевской мшоссе между ближе 70 км в районе 15-126 часов, могли видеть кортеж президента, который двигал в сторону столицы под 180... В рапйоне Апрелевки устроили даже дымовую завесу - там пересечнение, и скопилось очень много машин (со стороны Москвы и с примыкающих)... Вдоль всех съездов в лес стояли гайцы... Видел сам, но не знал подоплеки.

    tłum:

    "Tu oto jeden znajomy, gdzie w czym doświadczony, dał do zrozumienia, że razem z Kaczyńskim w ceremonii должнн był brać udział i pierwszy po porządku w FR, i już był w miejscu.
    Kiedy stała się tragedia, on podrałował do Moskwy maszyną... Wszyscy, kto był dziś na Kijowskiej мшоссе między bliżej 70 km w rejonie 15-126 godzin, mogli widzieć orszak prezydenta, który poruszał w stronę stolicy pod 180... W рапйоне Апрелевки spłatały nawet dymną kurtynę - tam пересечнение, i zebrało się bardzo dużo maszyn (z boku Moskwy i z tych, co domyka)... Wzdłuż wszystkich zjazdów do lasu stały гайцы... Widział sam, lecz nie znał podłoża.
  • dzięki
    Na bieżąco śledzę wszystko o "Smoleńsku". Też tak czuję jak Ty. Prezydent leciał Jak'iem. http://clouds.web-album.org/photo/315184,czolg-smolensk to z twojej galerii... Na znanej polanie miał być pożar ale nie wypalił (podłożone pocięte konary pod ułożone szczątki samolotu, nie naszego). http://www.bild.de/BILD/video/clip/no-preroll/
    2010/04/11/tag-danach.html - widoczna sylwetka jest za mała na tupolewa. Warto wrócić do tematu ubrań ofiar i zupełnie nie zniszczonych i czystych przedmiotów. Miałem hipotezę, że dokumenty można zdobyć np przy odprawie celnej i nie oddać już pasażerom a później je podrzucić... To jedyna możliwość jaka przychodzi mi do głowy. http://wolnapolska.pl/index.php/przyjaciele-
    ludobojcow.html tutaj (z trudem da się to czytać) opisy metod jakimi posługują się Rosjanie w dzisiejszych czasach by zwalczać "wrogów".
  • dzięki za dobre podsumowanie
    zuważyłem pewien dziwny moim zdaniem szczegół...

    http://www.niepoprawni.pl/blog/2346/program-obchodow-10-kwietnia-2010-przegladam-i-mam-pytanie%E2%80%A6
  • @Marek Dąbrowski
    1. Wylądował na innym lotnisku np. Jużnyj
    2. Wylądował na tym samym lotnisku, co Jak-40 z prezydentem (mógł wyjechać z pasa)
    3. Na to pytanie odpowiadają u FYM-a, ja się stenogramami nie zajmowałam, po prostu nie bardzo umiem się w nich poruszać. Sądzę też, że są kompilacją z różnych lotów, np. tego z 9. kwietnia. Blogerzy ujawnili w nich już dużo nieścisłości, a więc są sfałszowane. Całkowite opieranie się na ich treści nie może prowadzić więc do prawdy.
    4. Jak wyżej:)
  • @Marek Dąbrowski
    Arturb wyjaśniał w swojej notce: http://arturb.salon24.pl/268160,podziekowania-dla-mak
    że dźwięk silników słyszany w kabinie pilotów (wraz z "PULL UP") pochodzi z Jaka-40.
  • @circ
    Póki co na ulicach się uspokoiło. Ludzie z optymizmem patrzą w przyszłość. Miejmy nadzieję, że rozsądnie i mądrze wykorzystają szansę, jaką wywalczyli.
  • @daana
    Też czasami odnoszę takie wrażenie, że pewne informacje wyciekają w dobrej wierze. Oby ich było więcej!
  • @Anderson
    B. ciekawy wpis. Dzięki za linka!
  • @mailbox
    To dzięki Twojemu wpisowi skojarzyłam komunikat z możliwością wysłania prezydenta innym samolotem:)
    Również dziękuję i pozdrawiam:)
  • @Yurko
    "Miałem hipotezę, że dokumenty można zdobyć np przy odprawie celnej i nie oddać już pasażerom a później je podrzucić..."

    Jeżeli samoloty bezpiecznie wylądowały, wszystko było jak nowe, nawet pamiętny wieniec. Dopiero później podrzucano te rzeczy na oficjalne miejsce "katastrofy" w celu uwiarygodnienia tego miejsca. Rosjanie nie przegapiliby takiej okazji, żeby mieć niezniszczone urządzenia tj. telefony, laptopy i chcieli na pewno mieć też żywych generałów...
  • @bu-dzin
    Ciekawe spostrzeżenie. Ktoś w komentarzach napisał, że 7.04 BORowcy też byli wymienieni z imienia i nazwiska. Gdzie jest taki dokument, ja mam tylko plan lotu na 7.04, sporządzony 1.04.
  • @intheclouds
    Zaraz, zaraz, zaraz. Ja teraz u FYM'a w komentarzach czytam, że brak dokumentacji z wylotu z Okęcia... przecież często pokazywano odlot prezydenckiego samolotu- wiele razy. Może ktoś mógłby to znaleźć. Co jest grane? To byli dziennikarze czy nie?
  • @Anderson
    PS
    http://www.youtube.com/watch?v=A3WrYbbpzKo
  • @Anderson
    Ktoś gdzieś na salonie udowadniał na podstawie wysokości słońca, czy cieni (już nie pamiętam), że to nie ten wylot Tu-154.
  • @intheclouds
    Acha! Ja nie mówię, że ten! :) Powiedzmy najpierw wykażmy, że media nie mówią prawdy, mylą się, jeśli tak- niech zdementują... a potem już pójdzie łatwo.
    Pozdrawiam.
    PS. Przepraszam, ale jakoś "sałony" omijałem szerokim zakolem, teraz czytam tylko FYM'a. A propos, Wy czegoś używacie "na oczy" ? bo mnie po tych paru miesiącach już wysiadają, nie chciałbym oślepnąć i nie móc zobaczyć "zwycięstwa". W końcu widzieć to o wiele więcej niż słyszeć.
  • Spekulacje???Gdzie prawda??
    >>>Myślę, że na ten temat dużo wiedział śp.pan Wróbel,który był specjalistą w lotnictwie i pewnie szerokie znajomości. Pewnie pozyskał wiadomości, które doprowadziły do jego śmierci.Poszukajcie wiadomości na temat wypadku Szojgu, są naprawdę ciekawe, a zwłaszcza to co opisuje pan Nowak. Z pewnością w rejonie pobojowiska działy się dziwne rzeczy. Przypomnę - jak podawano bardzo krótko - na końcowym przystanku w rejonie lotniska, konwój (opancerzony samochód) Siergieja Szojgu wjechał w stojący mikrobus pełen ludzi!!! Kilkanaście osób poniosło śmierć. Według informacji, które znalazłem, byli to mieszkańcy okolicznych bloków. Niestety, nikt nie słyszał hałasu zderzenia, ale słyszano strzały...
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=qL6IK4K193M
    >>>Tupolew nie miał statusu HEAD - przewóz głowy państwa.
    Faktem potwierdzającym teorię o przelocie śp. Prezydenta RP L.Kaczyńskiego innym niż TU-154 M samolotem do Smoleńska (Oto relacja TVN24 http://www.youtube.com/watch?v=9cPBlmT5TrM&feature=player_embedded
  • @BasiaPelasia25
    :)
    Pozdrawiam
  • @Anderson
    Oj, oczy to mi czasem rzeczywiście padają. Staram się zachować bezpieczną odległość od monitora i robić sobie krótkie przerwy, ale czasem, jak się przyssę to potrafię cały dzień przy komputerze siedzieć:)
  • @BasiaPelasia25
    Nie mamy żadnych pewnych źródeł podających związek p.Wróbla z katastrofą smoleńską... Ale przypadek warty jest rozeznania, na pewno.

    Podobno ci ludzie w busie mieli jechać na komisariat w celu przesłuchania.
  • @intheclouds
    A może kleszcze- póki jeszcze widzę. Weźmy tak: z Pelasi Kuźniara a z Andersona "ostatni start":
    http://www.youtube.com/watch?v=A3WrYbbpzKo
    +
    TVN24 http://www.youtube.com/watch?v=9cPBlmT5TrM&feature=player_embedded
    i może "grzecznie" poprosiłbym o dementi albo wyjaśnienie chociażby.
    Bardzo bym prosił! Bo gdy ja się mylę to wylatuję z "roboty"... ;)
    Pozdrawiam
  • @intheclouds
    W moim pytaniu nie chodziło o CVR, tylko o badany w USA TAWS, który rejestruje m.in. wysokości nad terenem i alarmy radiowysokościomierza.
    Złożenie oryginalnego odczytu TAWS z oryginałem FDR i oryginałem QAR daje w efekcie informację, nad jakim terenem leciała maszyna, i czy jego rzeźba jest zgodna z np. rzeźbą terenu przed lotniskiem Smoleńsk Siewiernyj.
    To zaś pozwala na 100% ustalić, gdzie lądował samolot którego TAWS odczytali Amerykanie.
  • @Anderson
    Szczerze, to nie wiem jak na to patrzeć. Nie wiem czy na tym filmie jest start Tu-154 z 10.04. Wiem tylko, że ktoś pisał na salonie, chyba użytkownik 154, że to nie są zdjęcia z tego dnia.
  • @Marek Dąbrowski
    Niestety nie umiem Panu odpowiedzieć:(
  • @intheclouds
    No właśnie to powiedziałem, że to nie ja powiedziałem tylko oni. Czy oni przyjmują odpowiedzialność za to co mówią czy nie?
    Pozdrawiam
  • @Anderson
    Oni wciąż coś mówią bez ładu i składu... Wygląda na to, że mówią to, co im każą mówić, sami się nie muszą przepracowywać. Przychodzi taki do studia i wszystko ma na tapecie, przychodzi inny do jakiejś znanej gazety i dostaje gotowy artykuł do przekopiowania. Nie musi nawet czytać:)
  • @intheclouds
    Kto im każe? Co to znaczy "dostaje gotowca" ? Kto gotowce przygotowuje? Na czyje zlecenie? itd, itp....
    Proste! :)
    Wystarczy być konsekwentnym.
    Pozdrawiam
  • @intheclouds
    dot. Blog FYM'a
    "Do czego Kacap jest zdolny..."
    + film:
    http://www.youtube.com/watch?v=HSjm_a8cOWs&feature=player_embedded

    widać mało zdolny bo miała być beczka i samolot na grzbiecie... a tu co? znów fuszerka?!
    pozdrawiam

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

ULUBIENI AUTORZY